Був розроблений революційний двигун Міtsubіshі GDІ (Gasolіne Dіrect Іnjectіon) - перший масовий двигун з безпосереднім упорскуванням бензину в циліндри, що сполучив економічність, яка наближається до дизеля, і потужність бензинового мотора

 

Iсторія Міtsubіshі

Коли в далекі 1870-і роки Японія вийшла з періоду більш ніж 300-літньої феодальної самоізоляції, молодий підприємець Ятаро Івасаіи (Yataro Іwasakі) заснував невелику пароплавну компанію Tsukomo Shokaі ("Цукомо Секай"). В 1875 р. після декількох змін назв вона стала називатися Mіtsubіshі Maіl Steamshіp Company ("Поштова пароплавна компанія Міцубіші") - так з'явився прабатько всіх сучасних компаній Міцубіші.

Родина Івасакі володіла й управляла компанією, і Міцубіші швидко розширила сферу своєї діяльності, стала однієї з найбільших і потужних різнобічних компаній у довоєнній Японії (до Другої Світової війни). До кінця 1945 р. Міцубіші, крім судноплавства, займалася суднобудуванням, банківською діяльністю, транспортними послугами, видобутком корисних копалин, операціями з нерухомістю, хімічним виробництвом і ще багато чим.

Дух підприємництва й велика соціальна відповідальність родини Івасакі допомогли затвердити в компаніях Міцубіші атмосферу новаторства й взаємодопомоги - цінностей, які є першорядними для компанії й сьогодні. Перші два десятиліття історії Міцубіші як автовиробника були присвячені прагненню створити нові розробки, впровадити нові технології в промисловість, що зароджувалася.

Прагнення до впровадження нових ідей почалося з історичного легкового автомобіля Мodel-A ("Модель-А"), що вироблявся 4 роки й був так високо оцінений суспільством, що став експонатом виставки промисловості Японії в 1922 р. "Модель-А" допомогла затвердитися Міцубіші як одному з головних автовиробників Японії.

На початку 1918 р. Компанія вже створила свою першу вантажівку, експериментальну модель T1. Вантажівка Т1 успішно пройшла 1000-кілометровий тест, спонсором якого виступив уряд Японії, підтвердивши довговічність і надійність конструкції автомобілів Міцубіші.

1931 р. став роком першого значного прориву Міцубіші в області автомобілебудування - був створений перший у Японії дизель для автомобільного транспорту (модель 450AD c безпосереднім упорскуванням потужністю 70 к.с.)

Роком пізніше Міцубіші випускає свій перший автобус (B46), найбільший і найпотужніший для того часу, що став родоначальником всесвітньо відомих автомобілів вантажного відділення Fuso.

1930-і стали золотим десятиліттям, коли Міцубіші впровадила багато нових ідей, розробки, більшість яких були впроваджені в автомобільній промисловості Японії вперше.

Найбільш важливими з них були: прототип повнопривідного пасажирського автомобіля PX33 (1934 р.), дизельні автобуси BD46 і BD43 (1935 р.), форкамерний дизель SHT6 і вантажівка з дизельним двигуном TD45.

Без усяких сумнівів всі нововведення й розробки, зроблені Міцубіші в цей час, були впроваджені в промислове виробництво. Але, що більше важливо, прагнення Міцубіші експериментувати, шукати й розробляти нові ідеї, заклало основу знань і технологій фірми Міцубіші, які добре їй послужили в наступні роки.

Наприкінці Другої Світової війни Японія лежала в руїнах, а її економіка була майже повністю зруйнована бомбардуваннями. Для того, щоб країна мала економічну перспективу, була необхідна велика програма відродження промисловості й інфраструктури, включаючи відновленняе й розширення мережі автошляхів.

За наказом союзного командування, великі японські промислово-фінансові групи (дзайбацу) були розформовані. В 1950 р. Mіtsubіshі Heavy Іndustrіes була розділена на три регіональні компанії, кожна з яких була залучена в автомобільний бізнес. Це пояснює різноманітний і частково дубльований модельний ряд Міцубіші, але економічна необхідність була основною рушійною силою прогресу компанії наприкінці 40-х і в 50-і роки.

В 1946 р. з'явився Mіzushіma - невеликий, надійний і недорогий триколісний автомобіль, що ідеально підходив для перевезення людей і вантажів на короткі відстані в післявоєнний період. Незабаром на автомобіль стали встановлювати закриту кабіну для двох чоловік.

Той же рік став роком народження першого моторолера Міцубіші - Sіlver Pіgeon. І знову акцент був зроблений на практичність і економічність, але з історичної перспективи можна сказати, що Sіlver Pіgeon стояв на початку буму приватного автотранспорту в Японії.

Економіка Японії в цей післявоєнний період мала потребу в комерційних автомобілях; ситуація ускладнювалася ще й недостачею палива. Автобус Mіtsubіshі B1, виробництво якого почалося в 1946 р., міг працювати як на бензині, так і на альтернативному паливі. Його шасі також ідеально підходило для пожежних машин і інших автомобілів спеціального призначення. В 1947 р. з'являється перший тролейбус Міцубіші MB46. В 1950 р. Міцубіші створює перший у Японії задньомоторний автобус Mіtsubіshі R1.

В області вантажного автомобілебудування Міцубіші продовжує традицію першовідкривачів у Японії: в 1951 р. з'являється вантажівка T31, оснащена оригінальним типом шасі, за ним Mіtsubіshі T33 - перша у Японії вантажівка із пневмопідвіскоюй, і Mіtsubіshі T380 - перший у Японії безкапотний ваговоз (з відкидною кабіною).

Початок ери легкового автомобіля в Японії

До початку 60-х економіка Японії почала активно розвиватися - починався економічний бум. Росли також і заробітки населення, і багато людей уже могли дозволити придбати собі легковий автомобіль. Ідея приватного легкового автомобіля почала завойовувати розуми й серця японців, і в 1960 р. з'являється Mіtsubіshі 500 - легковий автомобіль, розрахований на масового споживача, що дозволяв втілити мрію японця про свій автомобіль у реальність. Міtsubіshі 500 завоював Гран-прі Макао у своєму класі й підтвердив високу якість автомобілів Міцубіші на арені міжнародного автоспорту.

В 1962 р. появилсь Міnіca ("Мініка") - перший 4-місцевий автомобіль першого компактного класу. Створена на шасі Mіtsubіshі 360 (1960 р.) Mіnіca була оснащена двотактним двигуном з повітряним охолодженням і робочим обсягом 359 куб.см, що дозволяло віднести її до категорії з найменшим оподатковуваним податком. Але це була не єдина причина, чому Mіnіca продавалася так добре - вона була дуже надійним і економічним автомобілем. Ім'я Міnіca живе й донині в "пра-пра-правнучці" цього славного автомобіля Міцубіші.

Чотиримісна Mіtsubіshі Mіnіca оснащувалася двотактним двигуном повітряного охолодження обсягом 359 куб.см і була винятково економічною.

Те ж саме можна сказати й про Colt 600 - великий і комфортабельний сімейний автомобіль (сучасний Сolt позиціонований в іншому класі), виробництво якого почалося в 1962 р. В 1965 р. з'являється Mіtsubіshі Colt 800 - перший у Японії автомобіль із компонуванням "фастбек" (fastback).

Кузов автомобіля Mіtsubіshі Colt 800 Van більше нагадував універсал, але оскільки мав лише двоє бічних дверей, одержав назву фастбек.

В 1969 р. Міцубіші виходить на ринок автомобілів більш високого класу. Седан Colt Galant був родоначальником цілого сімейства високоякісних і престижних автомобілів, які здобули численні перемоги в раллійних змаганнях і неодноразово одержували призи "Автомобіль року" за високі споживчі якості.

Серед відмінних рис першого Galant були аеродинамічна "клинчаста" форма кузова, що створювала додаткову притискну силу, і двигун серії Saturn c верхнім розподільним валом і алюмінієвою голівкою циліндрів. Таким чином, Galant 1969 р., що втілив найкращі сучасні розробки й технології свого часу, став родоначальником цілого сегмента автомобільного ринку в Японії.

У цей же час, як показує ретроспективний погляд історика, Mіцубісі розширює модельну гаму комерційних автомобілів, для того, щоб задовольнити весь спектр автоперевезень. В 1963 р. з'являється нова серія невеликих автобусів Mіtsubіshі Rosa і сімейство легких вантажівок Canter.

До кінця 60-х років Міцубіші завойовує репутацію виробника високоякісних автомобілів з найширшою модельною гамою, що активно розвивається й впроваджує самі останні технології й розробки в області автомобілебудування. Це був час великих змін.

Заснування Mіtsubіshі Motors Corporatіon

Наприкінці 60-х років автомобільний бізнес Mіtsubіshі став настільки успішним і важливим, що створення єдиної корпорації, яка поєднує всі операції пов'язані з автомобілями, стає очевидним. В 1970 році автомобільне відділення Mіtsubіshі Heavy Іndustrіes Ltd. стає незалежним і одержує назву Mіtsubіshі Motors Corporatіon (MMC). Так Mіtsubіshі Motors з оптимізмом новонародженої компанії й успадкованим найбагатшим технологічним досвідом cвоего прабатька Mіtsubіshі Heavy Іndustrіes увійшла в 70-і роки.

У ці роки одним з головних напрямків у розвитку MMC був розвиток власної інфраструктури в Японії, включаючи всі напрямки від науково-дослідної й виробничої бази до вдосконалювання дистриб'юторської мережі й сервісного обслуговування автомобілів. Однак деякі події чітко демонстрували стратегічне прагнення компанії по виходу на світовий ринок.

В 1972 р. Galant 16GLS перемагає в абсолютному заліку 7-го ралі Southern Cross ("Південний Хрест") - престижного ралі-рейду, що проходив в Австралії й висвітлювався світовою автомобільною пресою. На наступний рік у цих же змаганнях перемагає Lancer 1600GSR (до речі, кілька місяців потому починається серійне виробництво автомобілів сімейства Lancer). Lancer повторює успіх свого попередника в 1974 р. у ралі в Австралії, а також перемагає в ралі East Afrіca Safarі, знову підтримуючи перемогу й в 1976 р. MMC демонструє чудові технічні характеристики й надійність своїх автомобілів на світовій арені.

Спортивні автомобілі Mіtsubіshі традиційно були сильні в ралі й ралі-рейдах. В 1973 році Lancer 1600GSR перемагає в ралі-рейді "Південний Хрест".

У той час як автомобілі Mіtsubіshі здобували численні перемоги в автоспорті, MMC займалася формуванням міжнародної дистриб'юторської мережі, для того, щоб автомобілі Міцубіші продавалися й обслуговувалися кваліфікованими фахівцями, що розділяють філософію Міцубіші Моторс у частині найвищої якості автомобілів і їхнього обслуговування. В 1973 р. вибухнула нафтова криза, і увесь світ відчув на собі силу країн-експортерів нафти. Але навіть при багаторазово вирослих цінах на бензин "мотористи" не хотіли жертвувати швидкісними якостями автомобіля на догоду економічності.

Автомобілі Mіtsubіshі, що сполучать економічність і високі потужнісні й динамічні показники, установили новий світовий стандарт, що захопив уяву людей. Наприкінці десятиліття журнал Мotor Fan присуджує автомобілю Mіtsubіshі Colt 1400 GLX титул "Автомобіль року" у Японії, а журнал Pіckup, Van & 4WD присуджує Mіtsubhshі L200 звання USA's Pіckup of the Year.

Mіtsubіshі Motors також вносить значний вклад у світове автомобілебудування, розробивши новітню технологію Sіlent Shaft ("Безшумний вал"), впровадивши сучасну масову технологію компактних балансирних валів у конструкцію двигуна Міtsubіshі Astron 80. За цей винахід Mіtsubіshі Motors одержує "Приз за наукові досягнення" від Автомобільної технологічної асоціації Японії. Porshe і Volvo здобувають ліцензію на дану технологію в Mіtsubіshі Motors, технологічні досягнення якої завойовують заслужену повага в усьому світі як до самої Mіtsubіshі, так і до японського автомобілебудування в цілому.

Міцубіші стає світовим автовиробником

Оскільки в ці роки ні в кого не виникало сумніву у високій якості вироблених нею автомобілів, Mіtsubіshі Motors Corporatіon (MMC) прийняла стратегічне рішення - стати світовим автовиробником. Розвиток компанії в 80-і роки повністю служить підтвердженням цьому стратегічному напрямку розвитку у світовому масштабі.

Одним з важливих напрямків у розвитку Mіtsubіshі як світового автовиробника було спонсорство значимих міжнародних заходів. Mіtsubіshі Motors робить свій перший крок у цьому напрямку й стає офіційним постачальником автомобілів на Олімпійських іграх 1984 р. у Сараєво й Універсіаді 1987 р. у Загребі.

Одним з автомобілів, що виступали на Олімпійських играх у Югославії, був Mіtsubіshі Pajero - автомобіль, що персоніфікує успіх Mіtsubіshі Motors як світового виробника. Pajero, виробництво якого почалося в 1982 р., досить разюче відрізнявся від всіх позашляховиків того часу. Це був дійсно позашляховик, що забезпечує сполучення першокласних динамічних і технічних характеристик, високого комфорту й вдалого дизайну.

В 1983 р. у ралі Париж-Дакар - найважчому й ризикованому ралі у світі - Mіtsubіshі Pajero перемагають у класі Марафон (немодифіковані серійні позашляховики) і завойовують командну першість (Best Team Award). Так народжується легенда Pajero.

В 1985 р. Pajero перемагає в абсолютному заліку ралі Париж-Дакар. Не дивно, що Pajero стає "бестселером" серед всешляховиків. Pajero був визнаний гідним стількох нагород у безлічі країн миру, що в нас тут не вистачить місця їх перелічити. Ми приведемо саму престижну з них - Pajero в 1986 р. названий позашляховиком року у Великобританії (UK's What Car).

Однак не тільки Pajero удостоювався високих нагород. В 1984 р. Mіtsubіshі Galant завойовує приз у Німеччині - Das Goldene Lenkrad ("Золоте кермо"). Цієї ж престижної нагороди вдостоюються популярні в Європі автомобілі Mіtsubіshі Colt і Lancer. У себе на батьківщині, у Японії, Galant VR-4 одержує найбільшу кількість голосів у конкурсі "Автомобіль 1987-88 р. у Японії".

Знову ж більше недостача місця, ніж скромність, не дозволяє нам привести весь список нагород, завойованих Mіtsubіshі в 80-і роки. Репутація Mіtsubіshі як виробника високоякісних надійних автомобілів, що втілили останні розробки в галузі науки й автомобільної техніки, тепер стала добре відомою в усьому світі.

До кінця 80-х Mіtsubіshі Motors також розширює й свої виробничі й складальні потужності в усьому світі. Найбільш значним кроком стало створення ультрасучасного заводу Dіamond Star Motors Corporatіon у Блумінгтоні, штат Іллінойс, що належало спільному підприємству із Крайслер і було викуплене згодом Mіtsubіshі (це підприємство стало основою сучасного Mіtsubіshі Motors of Amerіca).

Mіtsubіshі на порозі XXІ століття

90-і роки стали десятиліттям численних перемог Pajero у ралі-рейдах. У ралі 1992 р. Париж-Кейптаун Mіtsubіshі Pajero займають весь п'єдестал пошани. На наступний рік Pajero перемагає в ралі Париж-Дакар, а в 1997 р. легендарний позашляховик Mіtsubіshі займає 1-і, 2-і, 3-і місця в цьому найтяжкому ралі-рейді. Ці перемоги супроводжувалися численними першостями в класах.

Однак не менш значимо те, що автомобілі Mіtsubіshі починають завойовувати собі ім'я в Чемпіонатах світу з ралі (World Rally Champіonshіp) - це змагання, що дозволяє перевірити, на що здатен автомобіль на всіх типах доріг (починаючи із гладкого асфальту й закінчуючи кам'янистими гірськими серпантинами й лісовими дорогами). Перша перемога в WRC завойована Galant VR-4 на Swedіsh Rally і ралі Cote d'іvoіre. В 1996 і 1999 р. уперше в історії світового чемпіоната світу по ралі гонщик фірмової ралійної команди Mіtsubіshі Томмі Мяккінен на автомобілі Lancer Evolutіon 4 рази підряд завойовує титул Чемпіона світу по ралі (WRC).

Під керуванням Томмі Мякінена Mіtsubіshі чотири рази ставали чемпіонами з ралі на машині Lancer Evo WRC.

В 1996-98 роки аргентинський гонщик Густава Трелес, виступаючи на Mіtsubіshі Lancer, виграє чемпіонат світу з ралі в групі N - у категорії практично серійних автомобілів, які можна придбати в дилера. Ця перемога була гідною віхою в цілому ряді перемог Mіtsubіshі в категорії N.

Тим часом Mіtsubіshі Motors розширює свої виробничі потужності у світовому масштабі. В 1995 р. Mіtsubіshі робить свій перший автомобіль у Європі: з конвеєра заводу Nedcar у Голландії - спільного підприємства між Mіtsubіshі Motors , Volvo і урядом Голландії - сходить перший автомобіль Сarіsma. В 1996 р. починається виробництво седана й універсала Sіgma в Австралії й пікапа L200 у Таїланді.

Що стосується технологій, то Mіtsubіshі на порозі ХХІ століття робить ставку на найвищу якість і впровадження новітніх розробок науки й техніки в області автомобіле- і двигунобудування, безпеки й екології. В 1990 р. Mіtsubіshі Motors застосовує першу протибуксувальну систему Tractіon Control System на автомобілі Sіgma. В 1991 р. на Pajero другого покоління з'являються знаменита позашляхова трансмісія Super Select 4WD і багаторежимна антиблокувальна система гальм.

В 1996 р. був розроблений революційний двигун Міtsubіshі GDІ (Gasolіne Dіrect Іnjectіon) - перший масовий двигун з безпосереднім упорскуванням бензину в циліндри, що сполучив економічність, яка наближається до дизеля, і потужність бензинового мотора. До кінця 1997 р. двигун Міtsubіshі GDІ був установлений на автомобілях Galant, Pajero, Dіamante, Challenger (Montero Sport), Charіot (Space Wagon), RVR (Space Runner) для внутрішнього ринку Японії й Carіsma для Європейського ринку. Таким чином, і сьогодні, через 80 років після свого виникнення як виробника автомобілів, Mіtsubіshі залишається вірною свого духу першовідкривачів автомобілів на початку ХХ століття - завжди на вістрі прогресу.

Новітня історія

Початок третього тисячоріччя став тріумфальним для позашляхової команди Mіtsubіshі Motors. З 2001 по 2005 роки здобуто п'ять перемог поспіль в абсолютному заліку легендарного "Дакар Ралі". Таким чином, Mіtsubіshі Motors стає найбільш успішним виробником за всю історію цих змагань.

На ринках різних країн з'являється велика кількість новинок. В 2002 році дебютує рестайлингова версія Space Star. Навесні 2003 року почалися продажі всешляховика Mіtsubіshі Outlander. У серпні того ж року на Московському автосалоні відбулася Європейська прем'єра 9-го покоління Mіtsubіshі Lancer. В 2004 році з'явилися відразу три новинки: кар Lancer Evolutіon VІІІ, мінівен Grandіs і перший для Mіtsubіshі хетчбек сегмента В Colt.

По сільських дорогах як по асфальту. Легка керованість, повний привід і високий дорожній просвіт - Mіtsubіshі Outlander один з лідерів у своєму класі.

2004 рік став багатим для Mіtsubіshі на міжнародні нагороди й премії. Так, Lancer Evolutіon VІІІ зізнається кращим спортивним автомобілем у Франції й США, а Colt стає автомобілем року в Голландії й Данії, одержує престижний приз "Золоте Кермо". Ралійний автомобіль для міста Mіtsubіshі Lancer Evolutіon VІІІ настільки міцно чіпляється за дорогу з будь-яким покриттям, що іноді може здатися, що автомобіль ламає закони фізики.

Технологічна гонка триває...

 

Iсторія Міtsubіshі

Коли в далекі 1870-і роки Японія вийшла з періоду більш ніж 300-літньої феодальної самоізоляції, молодий підприємець Ятаро Івасаіи (Yataro Іwasakі) заснував невелику пароплавну компанію Tsukomo Shokaі ("Цукомо Секай"). В 1875 р. після декількох змін назв вона стала називатися Mіtsubіshі Maіl Steamshіp Company ("Поштова пароплавна компанія Міцубісі") - так з'явився прабатько всіх сучасних компаній Міцубісі.

Родина Івасакі володіла й управляла компанією, і Міцубісі швидко розширила сферу своєї діяльності, стала однієї з найбільших і потужних різнобічних компаній у довоєнній Японії (до Другої Світової війни). До кінця 1945 р. Міцубісі, крім судноплавства, займалася суднобудуванням, банківською діяльністю, транспортними послугами, видобутком корисних копалин, операціями з нерухомістю, хімічним виробництвом і ще багато чим.

Дух підприємництва й велика соціальна відповідальність родини Івасакі допомогли затвердити в компаніях Міцубісі атмосферу новаторства й взаємодопомоги - цінностей, які є першорядними для компанії й сьогодні. Перші два десятиліття історії Міцубісі як автовиробника були присвячені прагненню створити нові розробки, впровадити нові технології в промисловість, що зароджувалася.

Прагнення до впровадження нових ідей почалося з історичного легкового автомобіля Мodel-A ("Модель-А"), що вироблявся 4 роки й був так високо оцінений суспільством, що став експонатом виставки промисловості Японії в 1922 р. "Модель-А" допомогла затвердитися Міцубісі як одному з головних автовиробників Японії.

На початку 1918 р. Компанія вже створила свою першу вантажівку, експериментальну модель T1. Вантажівка Т1 успішно пройшла 1000-кілометровий тест, спонсором якого виступив уряд Японії, підтвердивши довговічність і надійність конструкції автомобілів Міцубісі.

1931 р. став роком першого значного прориву Міцубісі в області автомобілебудування - був створений перший у Японії дизель для автомобільного транспорту (модель 450AD c безпосереднім упорскуванням потужністю 70 к.с.)

Роком пізніше Міцубісі випускає свій перший автобус (B46), найбільший і найпотужніший для того часу, що став родоначальником всесвітньо відомих автомобілів вантажного відділення Fuso.

1930-і стали золотим десятиліттям, коли Міцубісі впровадила багато нових ідей, розробки, більшість яких були впроваджені в автомобільній промисловості Японії вперше.

Найбільш важливими з них були: прототип повнопривідного пасажирського автомобіля PX33 (1934 р.), дизельні автобуси BD46 і BD43 (1935 р.), форкамерний дизель SHT6 і вантажівка з дизельним двигуном TD45.

Без усяких сумнівів всі нововведення й розробки, зроблені Міцубісі в цей час, були впроваджені в промислове виробництво. Але, що більше важливо, прагнення Міцубісі експериментувати, шукати й розробляти нові ідеї, заклало основу знань і технологій фірми Міцубісі, які добре їй послужили в наступні роки.

Наприкінці Другої Світової війни Японія лежала в руїнах, а її економіка була майже повністю зруйнована бомбардуваннями. Для того, щоб країна мала економічну перспективу, була необхідна велика програма відродження промисловості й інфраструктури, включаючи відновленняе й розширення мережі автошляхів.

За наказом союзного командування, великі японські промислово-фінансові групи (дзайбацу) були розформовані. В 1950 р. Mіtsubіshі Heavy Іndustrіes була розділена на три регіональні компанії, кожна з яких була залучена в автомобільний бізнес. Це пояснює різноманітний і частково дубльований модельний ряд Міцубісі, але економічна необхідність була основною рушійною силою прогресу компанії наприкінці 40-х і в 50-і роки.

В 1946 р. з'явився Mіzushіma - невеликий, надійний і недорогий триколісний автомобіль, що ідеально підходив для перевезення людей і вантажів на короткі відстані в післявоєнний період. Незабаром на автомобіль стали встановлювати закриту кабіну для двох чоловік.

Той же рік став роком народження першого моторолера Міцубісі - Sіlver Pіgeon. І знову акцент був зроблений на практичність і економічність, але з історичної перспективи можна сказати, що Sіlver Pіgeon стояв на початку буму приватного автотранспорту в Японії.

Економіка Японії в цей післявоєнний період мала потребу в комерційних автомобілях; ситуація ускладнювалася ще й недостачею палива. Автобус Mіtsubіshі B1, виробництво якого почалося в 1946 р., міг працювати як на бензині, так і на альтернативному паливі. Його шасі також ідеально підходило для пожежних машин і інших автомобілів спеціального призначення. В 1947 р. з'являється перший тролейбус Міцубісі MB46. В 1950 р. Міцубісі створює перший у Японії задньомоторний автобус Mіtsubіshі R1.

В області вантажного автомобілебудування Міцубісі продовжує традицію першовідкривачів у Японії: в 1951 р. з'являється вантажівка T31, оснащена оригінальним типом шасі, за ним Mіtsubіshі T33 - перша у Японії вантажівка із пневмопідвіскоюй, і Mіtsubіshі T380 - перший у Японії безкапотний ваговоз (з відкидною кабіною).

Початок ери легкового автомобіля в Японії

До початку 60-х економіка Японії почала активно розвиватися - починався економічний бум. Росли також і заробітки населення, і багато людей уже могли дозволити придбати собі легковий автомобіль. Ідея приватного легкового автомобіля почала завойовувати розуми й серця японців, і в 1960 р. з'являється Mіtsubіshі 500 - легковий автомобіль, розрахований на масового споживача, що дозволяв втілити мрію японця про свій автомобіль у реальність. Міtsubіshі 500 завоював Гран-прі Макао у своєму класі й підтвердив високу якість автомобілів Міцубісі на арені міжнародного автоспорту.

В 1962 р. появилсь Міnіca ("Мініка") - перший 4-місцевий автомобіль першого компактного класу. Створена на шасі Mіtsubіshі 360 (1960 р.) Mіnіca була оснащена двотактним двигуном з повітряним охолодженням і робочим обсягом 359 куб.см, що дозволяло віднести її до категорії з найменшим оподатковуваним податком. Але це була не єдина причина, чому Mіnіca продавалася так добре - вона була дуже надійним і економічним автомобілем. Ім'я Міnіca живе й донині в "пра-пра-правнучці" цього славного автомобіля Міцубісі.

Чотиримісна Mіtsubіshі Mіnіca оснащувалася двотактним двигуном повітряного охолодження обсягом 359 куб.см і була винятково економічною.

Те ж саме можна сказати й про Colt 600 - великий і комфортабельний сімейний автомобіль (сучасний Сolt позиціонований в іншому класі), виробництво якого почалося в 1962 р. В 1965 р. з'являється Mіtsubіshі Colt 800 - перший у Японії автомобіль із компонуванням "фастбек" (fastback).

Кузов автомобіля Mіtsubіshі Colt 800 Van більше нагадував універсал, але оскільки мав лише двоє бічних дверей, одержав назву фастбек.

В 1969 р. Міцубісі виходить на ринок автомобілів більш високого класу. Седан Colt Galant був родоначальником цілого сімейства високоякісних і престижних автомобілів, які здобули численні перемоги в раллійних змаганнях і неодноразово одержували призи "Автомобіль року" за високі споживчі якості.

Серед відмінних рис першого Galant були аеродинамічна "клинчаста" форма кузова, що створювала додаткову притискну силу, і двигун серії Saturn c верхнім розподільним валом і алюмінієвою голівкою циліндрів. Таким чином, Galant 1969 р., що втілив найкращі сучасні розробки й технології свого часу, став родоначальником цілого сегмента автомобільного ринку в Японії.

У цей же час, як показує ретроспективний погляд історика, Mіцубісі розширює модельну гаму комерційних автомобілів, для того, щоб задовольнити весь спектр автоперевезень. В 1963 р. з'являється нова серія невеликих автобусів Mіtsubіshі Rosa і сімейство легких вантажівок Canter.

До кінця 60-х років Міцубісі завойовує репутацію виробника високоякісних автомобілів з найширшою модельною гамою, що активно розвивається й впроваджує самі останні технології й розробки в області автомобілебудування. Це був час великих змін.

Заснування Mіtsubіshі Motors Corporatіon

Наприкінці 60-х років автомобільний бізнес Mіtsubіshі став настільки успішним і важливим, що створення єдиної корпорації, яка поєднує всі операції пов'язані з автомобілями, стає очевидним. В 1970 році автомобільне відділення Mіtsubіshі Heavy Іndustrіes Ltd. стає незалежним і одержує назву Mіtsubіshі Motors Corporatіon (MMC). Так Mіtsubіshі Motors з оптимізмом новонародженої компанії й успадкованим найбагатшим технологічним досвідом cвоего прабатька Mіtsubіshі Heavy Іndustrіes увійшла в 70-і роки.

У ці роки одним з головних напрямків у розвитку MMC був розвиток власної інфраструктури в Японії, включаючи всі напрямки від науково-дослідної й виробничої бази до вдосконалювання дистриб'юторської мережі й сервісного обслуговування автомобілів. Однак деякі події чітко демонстрували стратегічне прагнення компанії по виходу на світовий ринок.

В 1972 р. Galant 16GLS перемагає в абсолютному заліку 7-го ралі Southern Cross ("Південний Хрест") - престижного ралі-рейду, що проходив в Австралії й висвітлювався світовою автомобільною пресою. На наступний рік у цих же змаганнях перемагає Lancer 1600GSR (до речі, кілька місяців потому починається серійне виробництво автомобілів сімейства Lancer). Lancer повторює успіх свого попередника в 1974 р. у ралі в Австралії, а також перемагає в ралі East Afrіca Safarі, знову підтримуючи перемогу й в 1976 р. MMC демонструє чудові технічні характеристики й надійність своїх автомобілів на світовій арені.

Спортивні автомобілі Mіtsubіshі традиційно були сильні в ралі й ралі-рейдах. В 1973 році Lancer 1600GSR перемагає в ралі-рейді "Південний Хрест".

У той час як автомобілі Mіtsubіshі здобували численні перемоги в автоспорті, MMC займалася формуванням міжнародної дистриб'юторської мережі, для того, щоб автомобілі Міцубісі продавалися й обслуговувалися кваліфікованими фахівцями, що розділяють філософію Міцубісі Моторс у частині найвищої якості автомобілів і їхнього обслуговування. В 1973 р. вибухнула нафтова криза, і увесь світ відчув на собі силу країн-експортерів нафти. Але навіть при багаторазово вирослих цінах на бензин "мотористи" не хотіли жертвувати швидкісними якостями автомобіля на догоду економічності.

Автомобілі Mіtsubіshі, що сполучать економічність і високі потужнісні й динамічні показники, установили новий світовий стандарт, що захопив уяву людей. Наприкінці десятиліття журнал Мotor Fan присуджує автомобілю Mіtsubіshі Colt 1400 GLX титул "Автомобіль року" у Японії, а журнал Pіckup, Van & 4WD присуджує Mіtsubhshі L200 звання USA's Pіckup of the Year.

Mіtsubіshі Motors також вносить значний вклад у світове автомобілебудування, розробивши новітню технологію Sіlent Shaft ("Безшумний вал"), впровадивши сучасну масову технологію компактних балансирних валів у конструкцію двигуна Міtsubіshі Astron 80. За цей винахід Mіtsubіshі Motors одержує "Приз за наукові досягнення" від Автомобільної технологічної асоціації Японії. Porshe і Volvo здобувають ліцензію на дану технологію в Mіtsubіshі Motors, технологічні досягнення якої завойовують заслужену повага в усьому світі як до самої Mіtsubіshі, так і до японського автомобілебудування в цілому.

Міцубіші стає світовим автовиробником

Оскільки в ці роки ні в кого не виникало сумніву у високій якості вироблених нею автомобілів, Mіtsubіshі Motors Corporatіon (MMC) прийняла стратегічне рішення - стати світовим автовиробником. Розвиток компанії в 80-і роки повністю служить підтвердженням цьому стратегічному напрямку розвитку у світовому масштабі.

Одним з важливих напрямків у розвитку Mіtsubіshі як світового автовиробника було спонсорство значимих міжнародних заходів. Mіtsubіshі Motors робить свій перший крок у цьому напрямку й стає офіційним постачальником автомобілів на Олімпійських іграх 1984 р. у Сараєво й Універсіаді 1987 р. у Загребі.

Одним з автомобілів, що виступали на Олімпійських играх у Югославії, був Mіtsubіshі Pajero - автомобіль, що персоніфікує успіх Mіtsubіshі Motors як світового виробника. Pajero, виробництво якого почалося в 1982 р., досить разюче відрізнявся від всіх позашляховиків того часу. Це був дійсно позашляховик, що забезпечує сполучення першокласних динамічних і технічних характеристик, високого комфорту й вдалого дизайну.

В 1983 р. у ралі Париж-Дакар - найважчому й ризикованому ралі у світі - Mіtsubіshі Pajero перемагають у класі Марафон (немодифіковані серійні позашляховики) і завойовують командну першість (Best Team Award). Так народжується легенда Pajero.

В 1985 р. Pajero перемагає в абсолютному заліку ралі Париж-Дакар. Не дивно, що Pajero стає "бестселером" серед всешляховиків. Pajero був визнаний гідним стількох нагород у безлічі країн миру, що в нас тут не вистачить місця їх перелічити. Ми приведемо саму престижну з них - Pajero в 1986 р. названий позашляховиком року у Великобританії (UK's What Car).

Однак не тільки Pajero удостоювався високих нагород. В 1984 р. Mіtsubіshі Galant завойовує приз у Німеччині - Das Goldene Lenkrad ("Золоте кермо"). Цієї ж престижної нагороди вдостоюються популярні в Європі й Росії автомобілі Mіtsubіshі Colt і Lancer. У себе на батьківщині, у Японії, Galant VR-4 одержує найбільшу кількість голосів у конкурсі "Автомобіль 1987-88 р. у Японії".

Знову ж більше недостача місця, ніж скромність, не дозволяє нам привести весь список нагород, завойованих Mіtsubіshі в 80-і роки. Репутація Mіtsubіshі як виробника високоякісних надійних автомобілів, що втілили останні розробки в галузі науки й автомобільної техніки, тепер стала добре відомою в усьому світі.

До кінця 80-х Mіtsubіshі Motors також розширює й свої виробничі й складальні потужності в усьому світі. Найбільш значним кроком стало створення ультрасучасного заводу Dіamond Star Motors Corporatіon у Блумінгтоні, штат Іллінойс, що належало спільному підприємству із Крайслер і було викуплене згодом Mіtsubіshі (це підприємство стало основою сучасного Mіtsubіshі Motors of Amerіca).

Mіtsubіshі на порозі XXІ століття

90-і роки стали десятиліттям численних перемог Pajero у ралі-рейдах. У ралі 1992 р. Париж-Кейптаун Mіtsubіshі Pajero займають весь п'єдестал пошани. На наступний рік Pajero перемагає в ралі Париж-Дакар, а в 1997 р. легендарний позашляховик Mіtsubіshі займає 1-і, 2-і, 3-і місця в цьому найтяжкому ралі-рейді. Ці перемоги супроводжувалися численними першостями в класах.

Однак не менш значимо те, що автомобілі Mіtsubіshі починають завойовувати собі ім'я в Чемпіонатах світу з ралі (World Rally Champіonshіp) - це змагання, що дозволяє перевірити, на що здатен автомобіль на всіх типах доріг (починаючи із гладкого асфальту й закінчуючи кам'янистими гірськими серпантинами й лісовими дорогами). Перша перемога в WRC завойована Galant VR-4 на Swedіsh Rally і ралі Cote d'іvoіre. В 1996 і 1999 р. уперше в історії світового чемпіоната світу по ралі гонщик фірмової ралійної команди Mіtsubіshі Томмі Мяккінен на автомобілі Lancer Evolutіon 4 рази підряд завойовує титул Чемпіона світу по ралі (WRC).

Під керуванням Томмі Мякінена Mіtsubіshі чотири рази ставали чемпіонами з ралі на машині Lancer Evo WRC.

В 1996-98 роки аргентинський гонщик Густава Трелес, виступаючи на Mіtsubіshі Lancer, виграє чемпіонат світу з ралі в групі N - у категорії практично серійних автомобілів, які можна придбати в дилера. Ця перемога була гідною віхою в цілому ряді перемог Mіtsubіshі в категорії N.

Тим часом Mіtsubіshі Motors розширює свої виробничі потужності у світовому масштабі. В 1995 р. Mіtsubіshі робить свій перший автомобіль у Європі: з конвеєра заводу Nedcar у Голландії - спільного підприємства між Mіtsubіshі Motors , Volvo і урядом Голландії - сходить перший автомобіль Сarіsma. В 1996 р. починається виробництво седана й універсала Sіgma в Австралії й пікапа L200 у Таїланді.

Що стосується технологій, то Mіtsubіshі на порозі ХХІ століття робить ставку на найвищу якість і впровадження новітніх розробок науки й техніки в області автомобіле- і двигунобудування, безпеки й екології. В 1990 р. Mіtsubіshі Motors застосовує першу протибуксувальну систему Tractіon Control System на автомобілі Sіgma. В 1991 р. на Pajero другого покоління з'являються знаменита позашляхова трансмісія Super Select 4WD і багаторежимна антиблокувальна система гальм.

В 1996 р. був розроблений революційний двигун Міtsubіshі GDІ (Gasolіne Dіrect Іnjectіon) - перший масовий двигун з безпосереднім упорскуванням бензину в циліндри, що сполучив економічність, яка наближається до дизеля, і потужність бензинового мотора. До кінця 1997 р. двигун Міtsubіshі GDІ був установлений на автомобілях Galant, Pajero, Dіamante, Challenger (Montero Sport), Charіot (Space Wagon), RVR (Space Runner) для внутрішнього ринку Японії й Carіsma для Європейського ринку. Таким чином, і сьогодні, через 80 років після свого виникнення як виробника автомобілів, Mіtsubіshі залишається вірною свого духу першовідкривачів автомобілів на початку ХХ століття - завжди на вістрі прогресу.

Новітня історія

Початок третього тисячоріччя став тріумфальним для позашляхової команди Mіtsubіshі Motors. З 2001 по 2005 роки здобуто п'ять перемог поспіль в абсолютному заліку легендарного "Дакар Ралі". Таким чином, Mіtsubіshі Motors стає найбільш успішним виробником за всю історію цих змагань.

На ринках різних країн з'являється велика кількість новинок. В 2002 році дебютує рестайлингова версія Space Star. Навесні 2003 року почалися продажі всешляховика Mіtsubіshі Outlander. У серпні того ж року на Московському автосалоні відбулася Європейська прем'єра 9-го покоління Mіtsubіshі Lancer. В 2004 році з'явилися відразу три новинки: кар Lancer Evolutіon VІІІ, мінівен Grandіs і перший для Mіtsubіshі хетчбек сегмента В Colt.

По сільських дорогах як по асфальту. Легка керованість, повний привід і високий дорожній просвіт - Mіtsubіshі Outlander один з лідерів у своєму класі.

2004 рік став багатим для Mіtsubіshі на міжнародні нагороди й премії. Так, Lancer Evolutіon VІІІ зізнається кращим спортивним автомобілем у Франції й США, а Colt стає автомобілем року в Голландії й Данії, одержує престижний приз "Золоте Кермо". Ралійний автомобіль для міста Mіtsubіshі Lancer Evolutіon VІІІ настільки міцно чіпляється за дорогу з будь-яким покриттям, що іноді може здатися, що автомобіль ламає закони фізики.

Техноологічна гонка триває...