Заснована Компанія Svenska Aeroplan Aktіebolaget - Swedіsh Aіrplane Company (SAAB) (історія SAAB).
Компанія Svenska Aeroplan Aktіebolaget - Swedіsh Aіrplane Company (SAAB) була заснована в 1937 році. Головним завданням компанії було виробництво бомбардувальників і винищувачів для військово-повітряних сил Швеції. Порівняно молода компанія сьогодні є одним із самих великих виробників реактивних літаків у Європі.

Всі свої досягнення в авіаційному будівництві Saab намагається використати у виробництві автомобілів.

Після війни було ухвалене рішення про те, щоб переорієнтувати виробництво на створення автомобілів. Унікальний досвід авіабудування, а також кваліфіковані фахівці повинні були допомогти в цьому. До робіт зі створення першого автомобіля-прототипу були притягнуті 50 авіабудівників під керівництвом Гуннара Лангстрома.

Використовуючи власний досвід і розробки авіабудування, які не були зв'язані умовностями й традиціями, загальноприйнятими в автомобільній промисловості, фахівцям Saab удалося створити прототип, не схожий на інші автомобілі. Новоспечений автомобіль за формою нагадував крило літака, мав передній привід, поперечно розташований двотактний двигун і винятково міцний каркас пасажирського салону. Створений зусиллями авіабудівників концепт відрізнявся не тільки стрімким виглядом, але й відмінною аеродинамікою. Продувка кузова в аеродинамічній трубі дала фантастичний результат Сх=0,33. Прототипу була привласнена назва 92001.

Остаточний дизайн автомобіль одержав завдяки старанням стиліста фірми Сікстен Сасон. Перший серійний автомобіль був випущений у грудні 1949 року й одержав індекс 92 (індекс останнього літака був 91). Випускався Saab 92 аж до 1956 року, а всього за цей час було зроблено більше 20 000 автомобілів.

Модель 92 - перший серійний автомобіль Saab - привернув увагу до цієї шведської марки й за 7 років розійшовся тиражем в 20 тисяч екземплярів.

В 1955 році Saab обновив модельний ряд і представив модель 93. Новий автомобіль мав радикально вдосконалений трициліндровий двигун, нову трансмісію, а також безкамерні шини. Saab 93 протримався на конвеєрі до 1960 року.

Спроба компанії побудувати спортивну модель була почата в 1956 році. Saab Sonett розвивав потужність 57,5 к.с., максимальну швидкість 160 км/г і важив 500 кг. В 1956 році було випущено всього 6 екземплярів Saab Sonett.

Saab Sonett складно назвати серійним автомобілем, тому що він був випущений усього в 7 екземплярах.

Saab не залишає думку про серійний випуск спортивного автомобіля. В 1958 році Saab 93 750 Gran Turіsmo стає першим серійним спортивним автомобілем компанії. По суті, це була значно перероблена модель 93.

Молода й динамічна компанія намагається охопити якомога більшу споживчу аудиторію й в 1959 році випускає модель 95 - перший вантажопасажирський Saab. Saab 95 оснащувався сидіннями для двох, п'яти або семи пасажирів і мав новий 4-циліндровий V-образний мотор німецької філії Ford Motor Co.

Saab 95, що з'явився в 1959 році, існував у двох іпостасях - 7-місного фургона й 2-місного спортивного автомобіля.

1960 рік ознаменувався випуском легендарної моделі Saab 96, що протягом 20 років була лідером в області продажів. Saab 96 також був оснащений двигуном Ford Motor Co. Коротка V-образна "четвірка" вдало вписала в обмежений подкапотний простір, щоправда, ніс машини все-таки довелося злегка подовжити. ДО 1980 року було випущено більше 547 000 екземплярів цієї моделі.

Саме моделлю 96 Saab заявив про себе по всій Європі: автомобіль став надпопулярным і випускався більше 20 років.

Перемоги в автоспорті дали імпульс до створення двомісного спортивного автомобіля - Saab Sonett ІІ (Saab 97). Розробка цієї моделі була доручена компаніям MFІ з Мальме й ASJ з Арлова. Кузов автомобіля був виготовлений із пластику, армованого скловолокном, і мав дах типу targa. Дебют Saab Sonett ІІ відбувся навесні 1966 року на автосалонах у Женеві й Нью-Йорку, а під кінець року було продано вже 60 екземплярів моделі.

Saab Sonett ІІ обійшов свого попередника по обсягах продажів, розійшовшись уже в перший рік існування в кількості 60 штук.

Новий Saab 99 був представлений на загальний огляд 22 листопада 1967 року. З появою цієї моделі компанії вдалося вийти на ринок, що відноситься до верхнього сегмента автомобілів середнього класу. Машина мала чудову механіку: рядний 4-циліндровий двигун, дискові гальма на всіх колесах, травмобезпечний кермовий стовпчик, задню підвіску з тягою Панара, 3-крапкові ремені безпеки, підголівники (спочатку тільки для США). Авторитетний англійський журнал "Car" писав, що Saab 99 - не тільки зразковий солідний автомобіль (поняття "бізнес-клас" ще не існувало), але й найбільш безпечний у Європі.

В 1969 році відбулося злиття Saab AB і виробника вантажних автомобілів SCANІA-VABІ AB. Нова корпорація одержала назву Saab-SCANі AB і мала 12 підприємств у Швеції; штаб-квартира розташовувалася в Седертельє.

1970 рік був знаменний двома значними подіями в історії компанії. Цього року з конвеєра зійшов 500-тисячний Saab.

З'явилася Saab Sonett ІІІ - серйозно модифікована модель Sonett; новий кузов був розроблений в Італії дизайнером Серджо Коджиоло. Також треба відзначити, що Saab Sonett ІІІ став першим автомобілем компанії, важіль перемикання передач якого розташовувався на підлозі. Найвідоміша спортивна модифікація "шведа" випускалася по 1974 рік, усього було зібрано 10 219 автомобілів.

Спортивний автомобіль Sonett ІІІ виділявся на тлі інших автомобілів шведської марки своєю зовнішністю, розробленою італійськими дизайнерами.

Постійні вдосконалення й інновації компанії призвели до створення в 1973 році Saab 99 Combі Coupe. Практичний хетчбек мав складні задні сидіння й широкий проріз дверей багажного відділення - це робило автомобіль винятково функціональним.

Маючи штат професійно підготовлених інженерів і застосовуючи авіаційні технології, в 1976 році Saab уперше у світі використав турбонаддув у серійному автомобільному виробництві. Надійність двигунів з турбонаддувом стає достатньою, щоб використати їх у серійних автомобілях. На автосалоні 1977 року у Франкфурті Saab 99 Turbo робить фурор. І ще протягом тривалого періоду Saab залишається єдиним законодавцем в області турбобудування двигунів.

Saab 900 дебютував в 1978 році відразу у двох варіантах кузова - 3-дверний хетчбек, за свою міцність і надійність надзвичайно полюбився поліції, що звикла не жаліти службовий транспорт, і 5-дверний хетчбек, дуже ефектний завдяки додатковим заднім віконцям. Saab не зупинявся на шляху нововведень, і модель з індексом 900 стала першою у світі машиною з фільтром очищення повітря, що надходить у салон.

В 1980 році компанією Saab розроблена система APC, що дозволяла регулювати подачу палива, збільшуючи або зменшуючи тиск турбонаддуву. Модельний ряд 900 поповнюється новою модифікацією з кузовом седан. У цьому ж році йде на заслужений відпочинок Saab 96.

В 1980 році Saab 900 з кузовом седан відправив на пенсію модель 96.

Перший в історії автомобілебудування 16-клапанний мотор з турбонаддувом - це заслуга інженерів фірми Saab. В 1983 році з'явився на світ Saab 900 Turbo 16S, оснащений таким двигуном. Saab 900 Turbo 16S відомий також за назвою Aero.

Мотор, що встановлювали на Saab 900 Turbo 16S, став першим у світі 16-клапанним двигуном з турбонаддувом.

Спроба 1984 року позиціюватися серед автомобілів бізнес-класу виявилася більш ніж успішною. Saab 9000 Turbo міцно закріпив свої позиції в цьому сегменті престижних автомобілів і був визнаний в Америці "кращим великим автомобілем".

В 1984 році сходить із конвеєра останній Saab 99 - його прихильникам була запропонована модель Saab 90. Великої популярності "дев'яностому" не призначено було домогтися, тому що продавався він тільки на внутрішньому ринку Швеції.

З початком випуску в 1986 році Saab 900 Convertіble відкрилася ще одна знаменна сторінка в історії компанії.

В 1988 році в модельній лінійці 9000 з'являється новий варіант кузова - седан. Ця модель мала позначення Saab 9000 CD і оснащувалася противбуксувальлною системою TCS (Tractіon Control System).

Saab 9000 з кузовом седан (заводський індекс CD) з'явився в 1990 році й відразу став лідером продажів.

Реструктуризація відділення Saab Car в 1990 році робить незалежною компанією Saab Automobіle AB. AB і General Motors одержують по 50% акцій.

З 1991 року Saab обновляє модель 9000, і тепер вона має індекс CS. У ході рестайлингу Saab 9000 CS одержує не тільки нову зовнішність, але й уперше у світі оснащується кондиціонером, що не використовує фреономісткий хладоген, а також системою захисту від бічних ударів.

Рестайлинговий Saab 9000 (індекс CS) став першим автомобілем з революційною системою захисту від бічних ударів.

В 1993 році побачив світ перший спільний проект Saab AB і GM. Saab 900 (New Generatіon) мав найвищий рівень безпеки. Автомобіль оснащувався заднім сидінням, у конструкцію якого входили натягнуті ремені, трьома діагонально-поясними ременями безпеки пасажирів заднього сидіння, системою захисту задньої частини салону від бічних ударів. Ці нововведення дозволили закріпити за маркою Saab славу одного із найбільш безпечних автомобілів у світі.

Saab 900, що з'явився в 1993 році, переконав світову громадськість у тім, що не тільки Volvo печеться про безпеку.

Saab 900 Convertіble 1994 року був новим поколінням автомобілів зі складним дахом. На думку розроблювачів, новий кабріолет був зроблений всесезонним. Saab 900 Convertіble можна було експлуатувати круглорічно, тому що він оснащувався подвійним тентом, обігрівом заднього скла й потужною грубкою.

В 1997 році флагманський Saab 9000 замінений новою моделлю Saab 9-5. Повернення до індексування моделей двома цифрами, на зразок перших автомобілів марки, іноді називають деномінацією. При створенні моделі 9-5 конструктори й інженери відійшли від традиційного для Saab кузова хетчбек і представили 4-дверний седан. Автомобіль мав просторий, розкішний салон і вентильовані сидіння. В області безпеки Saab знову представив новинку - активні підголівники SAHR.

На зміну Saab 900 в 1998 році прийшов автомобіль із індексом 9-3. Пасивна безпека стала однією з основних рис нового 9-3. Також в 9-3 була вдосконалена підвіска, а віконні шторки безпеки, що складаються із двох частин, увійшли в стандартну комплектацію. Усього було зроблено 1100 змін. Відмінністю Saab 9-3 стало й те, що це була перша модель в історії компанії з турбодизельним двигуном.

В 1999 році Saab розширює модельну лінійку й представляє Saab 9-5 Wagon. Поручні для кріплення вантажу, висувна підлога багажного відділення й поздовжні бруси верхнього багажника забезпечують необмежені можливості для перевезення вантажу в цьому автомобілі.

Концепт-кар Saab 9Х був представлений в 2001 році. 9Х поєднує особливості, які властиві відразу чотирьом типам автомобілів: купе, родстер, універсал і пікап. Як відзначає виробник, Saab 9X - це спортивний, динамічний, функціональний автомобіль, що увібрав у себе все найпривабливіше , що мають машини марки Saab.

Постійні вдосконалення й пошук приводять до чергового рестайлингу моделі 9-5 в 2002 році. З'являються оригінальна фальшрадіаторна решітка, об'єднана з бампером, що надає автомобілю незвичайний "літаковий" вигляд. Крім зовнішнього вигляду Saab 9-5 М-2002 одержав могутніший двигун, удосконалену підвіску й 5-ступінчату автоматичну коробку передач. Усього було внесено 1265 змін.

В 2002 році модель 9-5 піддалася легкому рестайлингу, а також одержала могутніший движок.

В 2002 році з'являється зовсім нова модель 9-3. Відмінною рисою нового 9-3 є кузов седан. Модель зветься Saab 9-3 Sport Sedan.

Нове покоління моделі 9-3, що з'явилося в 2002 році, шведи позиціюють як спортивний автомобіль. Про це говорить навіть приставка до назви - Sport Sedan.

Продовженням модельного ряду нового покоління Saab 9-3 є кабріолет. В 2003 році з'являється Saab 9-3 Convertіble. Новий Saab 9-3 Convertіble - по-справжньому всесезонний чотиримісний кабріолет, що сполучив у собі скандинавський стиль і унікальні інноваційні можливості.

Новий кабріолет від Saab з'явився лише в 2003 році. Ним став 9-3 Convertіble, побудований на базі версії 9-3.

А вже в 2005 році Saab 9-3 обзаводиться й третьою (після седана й кабріолета) модифікацією у вигляді універсала Sport Combі.

2006 рік знаменний наступними подіями:

Концепт Saab Aero-X убив усіх наповал на Женевському автосалоні-2006, а також став попередником майбутніх моделей цієї легендарної шведської марки.

Прототип Saab 92001 послужив відправною крапкою для подальшого розвитку легендарної марки. Від дня врочистого показу першого прототипу пройшло більше половини століття, і компанія Saab має міцну репутацію новатора. Інженери, що розробляють дизайн і конструкцію автомобілів Saab, раз за разом дивують автомобільний світ своїми нетрадиційними рішеннями. У більшості випадків їхні розробки надалі широко застосовуються в автомобілебудуванні.